השתלמות בית ספרית – היא דרך מצוינת למנהל להבטיח שכל הצוות כולו ייחשף לתכנים החשובים לשיפור דרכי הוראה ולטיפוח אקלים בית ספרי מיטבי. למורים זו דרך נוחה ונעימה למלא את חובתם במסגרת הפיתוח המקצועי, בסביבת העבודה המוכרת להם, בחברת עמיתיהם. מסגרת זו חוסכת זמני נסיעה, מקרבת לבבות, מאפשרת תרגול עבודת צוות, ומאפשרת לחוות חוויה לימודית משותפת התורמת לשיח המקצועי הבינאישי בחדר מורים בסיום ההשתלמות.
יתרון נוסף לארגון ההשתלמות בבית הספר הוא, שניתן לעשות את האדפטציות לסילבוס המוצע בהתאם לאופי המקום, לצרכי האנשים, לרצון המורים והמנהל/ת על פי צרכי בית ספר, תוצאות מבחני המיצב, שינויים שבית הספר אמור לעבור ועוד.
 
בין נושאי ההשתלמויות, המכון מתמחה במיוחד בנושאים הקשורים לשיפור האינטראקציה והפדגוגיה באמצעות העצמת צוות, שימוש בכלי האימון לעידוד "למידה משמעותית", חידוד ההתייחסות אל הפרט על פי זיהוי משאלותיו ויכולותיו העכשוויות, וזאת מתוך הבנת הגישה שבני האדם מתקדמים מתוך אמונה וכשיש להם מטרות שמדברות אליהם וברות השגה בעיניהם. באמצעות שכלול ותרגול כלי האימון, כגון: שאילת שאלות, הבהרה, מיקוד, הקשבה פעילה, שיקוף, מבט על, שאלות משמעותיות, עידוד, הוקרה, אמפטיה, ניסוח מחדש וכד' לומדים משתתפי הסדנה על בשרם את תחושת החוויה המעצימה של קידום אישי והגעה לתובנות חדשות משמעותיות לחייהם- וכך לומדים להעביר את החוויה הלאה.
 
המכון מציע גם הרצאות וסדנאות חד פעמיות בנושאים חינוכיים הקשורים בהתפתחות אישית לקהלי יעד שונים בנושאים כגון: חיזוק הביטחון העצמי, סכנות השימוש באינטרנט, שיפור התקשורת בין הורים לילדים, אסרטיביות, סמכות הורים/ מורים, אימון להשגת מטרות, גישור, התמודדות עם אלימות, ההוראה בשעה הפרטנית, העצמת מורים, שימוש בכלי האימון לשיפור תהליכי הוראה-למידה, המורה כמאמן, פיתוח אקלים חינוכי מיטבי, פיתוח צוות מקצועי, בניית חזון בית ספרי, אימון אישי, ועוד. 
 
מנהלים המעוניינים להתייעץ בבחירת נושא להשתלמות בית ספרית או להרצאה מוזמנים ליצור קשר עם המכון:
ד"ר ניצן ברוקס- 050-9005452.





                                                                                                                                                                                            
 
 
 המלצות:

 
א.
לכבוד: דר' ניצן ברוקס
שלום רב,
הנדון: המלצה על האופן בו העברת השתלמות ביתספרית בנושא: "המורה כמאמן"
ג.נ.,
ברצוני להביע את הערכתי ותודתי על ההשתלמות המדהימה שהעברת למורים בנושא "המורה כמאמן".
 
הצלחת למצוא את הגרעין המשותף של חברי הקבוצה, לגשר על הפערים הרב תרבותיים המייחדים את צוות בית הספר, וליצור פלטפורמה שמאפשרת שיח עמיתים משמעותי ותורם בין מורים. המורים הצליחו לדבר בחופשיות על מאווייהם וחלומותיהם, הישגיהם וקשייהם המקצועיים והאישיים, ולהיתרם זה מזה- מה שתרם לחיזוק הקשר הבינאישי ולעידוד אינטראקציות בינאישיות ועבודת עמיתים.
 
המורים דיווחו, שהשימוש ב"כלי האימון" שרכשו במהלך ההשתלמות, תרם להצלחת עבודתם הדיפרנציאלית עם התלמידים, הן במסגרת הכיתה, והן במסגרת השעות הפרטניות. באמצעות היכולת שנרכשה, לאבחן את נקודות החוזק והכוח של כל פרט ופרט במטרה להגיע לשיתופי פעולה ו"ללמידה משמעותית", הצליחו המורים ליצור סביבות מקדמות תהליכי הוראה-למידה, ולבנות פלטפורמה המעודדת שיח מעצים של "מורה-תלמיד".
 
אין ספק, שסגל המורים יצא נשכר, הן מבחינת שיפור האקלים הבינאישי ושיתופי הפעולה בחדר מורים, והן  מבחינת הכלים שקיבל לעבודתו עם התלמידים בכיתות.
 
בסיום ההשתלמות ניגשו אלי המורים וביקשו השתלמות המשך בהדרכתך.
 
יישר כוח!
 
 
                                                                      בכבוד רב,
                                                                  גב' רות בן סמיאן
                                                   מנהלת בית הספר הישראלי צרפתי
                                                                    מקווה ישראל  

________________________________________________________________
 


ב.
לדר' ניצן ברוקס
זו השנה האחת עשרה במסגרת מערכת החינוך, שעברתי השתלמויות וקורסים רבים, בין אם זה קשור לחינוך או להתמקצעות.
אני חייבת לומר שזו הפעם הראשונה שעברתי קורס כל כך מעניין, הנוגע ישירות אל תוך לבי.
ללא ספר יצאתי עם המון ידע וכלים המשרתים אותי לא רק במסגרת מערכת החינוך, אלא גם בחיי היום יום.
הקורס נתן לי אומץ לדבר על נושאים שמעולם לא העזתי לדבר עליהם.
בעקבות הקורס החלטתי אף לשתף אותך בכמה דברים שקרו לי, ואשמח לקבל ממך עצות.
כמו כן, אני חייבת לציין, שהעברת את הקורס בצורה מאוד מעניינת ומקצועית. היה כייף לשוחח איתך. הרגשתי שהיית קרובה ללב. היית כאוזן קשבת.
אני מקווה שיהיו עוד השתלמויות כאלה מעניינות ומסקרנות בקרוב
 
                                                                                  ק.ז.
  __________________________________________________________________________
ג.
לכבוד: ד"ר ניצן ברוקס
הנדון: "הסדנא בנושא "סגנונות תקשורת"
ברצוני להודות לך על הסדנא שהעברת לצוות אפעל.
התכנים ואופן הצגתם יצרו עניין ולמידת עמיתים מאתגרת ואמיתית.
אין ספק שסגל בית הספר יצא נשכר מבחינת הכלים שקיבל, הן במסגרת העבודה עם חברי הצוות, והן מבחינת העבודה עם אוכלוסיית התלמידים וההורים.
 
יישר כוח
                                                   בכבוד רב,
                                            דר' ר.נ. ,  מנהלת בית הספר
_________________________________________________________
ד.

לדר' ניצן ברוקס,
שלום רב,
הנדון: מכתב תודה
 
ברצוננו להביע את מלוא הערכתנו לד"ר ניצן ברוקס. ההשתלמות שעברנו תרמה לנו מאוד, ויצאנו עם כלים ותהליכי למידה, הן בכיתה והן בחיים האישיים שלנו.
 
אנו מאמינות כי בניית האישיות של המורה מאצילה על התלמידים ומשדרגת במידה רבה את ההוראה.
 
                           בהערכה רבה,
                       משתלמות קיץ 2011
                              פסג"ה לוד





 
השתלמויות והנחיית צוותי הוראה ומנהלים